ChSON „Ognisko” zobowiązuje się zapewnić dostępność stron internetowych zgodnie z ustawą z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. 



Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do www.ognisko.org.pl i do stron w domenie ognisko.org.pl, tj.:
– www.aktywizacjazawodowa.ognisko.org.pl

– www.spolecznezarzadzanieprzezjakosc.ognisko.org.pl.

Data publikacji strony internetowej: 2007-03-08
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-02-03

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Wymagania, które nie zostały spełnione:

  • niektóre grafiki nie posiadają lub posiadają puste teksty alternatywne.
  • część plików opublikowanych w serwisie to skany dokumentów opublikowane w formacie .pdf lub .jpg, które nie zostały poddane procesowi optycznego rozpoznawania tekstów (OCR).

Powody wyłączenia:

  • grafiki, o których mowa tworzą jedynie warstwę wizualną, nie mają wpływu na treść
strony.
  • pliki zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
  • w miarę możliwości opublikowane wcześniej pliki będą sukcesywnie poddawane procesowi OCR, a nowe pliki będą publikowane w formatach zawierających treść z poprawnie zaznaczoną strukturą logiczną
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Deklarację dostępności sporządzono dnia 2021-09-22, na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Skróty klawiaturowe

Na stronie można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt mailowy: biuro@ognisko.org.pl. Można się również kontaktować telefonicznie: 12 423 12 31.

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

W zgłoszeniu należy podać imię i nazwisko oraz dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail). Należy określić dokładny adres strony internetowej, pod którym jest niedostępny element lub treść. Należy opisać na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby odpowiedni.

Na zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie zbyt krótki na rozwiązanie zgłoszenia poinformujemy o tym. W tej informacji podany będzie nowy termin, do którego usunięte zostaną dla Państwa bariery dostępności. Nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będzie możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści ze zgłoszenia, zaproponujemy dostęp do nich w alternatywny sposób.

Jeżeli nadal będą uwagi do działań związane z dostępnością cyfrową można zgłosić je do Rzecznika Praw Obywatelskich